1. Vânzătorul asigură și garantează conformitatea bunurilor achiziționate
precum și eventualele vicii ascunse, declarând pe propria răspundere că
produsele comercializate nu pun în pericol viața, sănătatea, securitatea
muncii, nu produc un impact negativ asupra mediului și sunt în
conformitate cu Ordonanța nr. 20/2010 privind stabilirea unor măsuri
pentru aplicarea unitară a legislației Uniunii Europene care armonizează
condițiile de comercializare a produselor, documentația de execuție a
fabricantului și standardelor românești.
2. Vânzătorul se angajează să livreze produsul conform cu descrierea din
cadrul site-ului https://www.dumonde.ro/ și cu calitățile și caracteristicile
înscrise în factură. Produsul este considerat neconform dacă nu are
aceleași calități precum este descris în cadrul site-ului
https://www.dumonde.ro/ sau dacă nu are calitățile și caracteristicile
înscrise în factură. Răspunderea vânzătorului este angajată dacă lipsa de
conformitate a produsului apare într-un termen de 2 ani calculat de la
data livrării și dacă Cumpărătorul informează Vânzătorul despre apariția
lipsei de conformitate în termen de 2 zile de la data la care a constatat-o.
În cazul în care la livrare se constată o lipsă de conformitate a unui
produs din factură, Cumpărătorul are dreptul de a cere repararea într-o
perioadă rezonabilă sau înlocuirea produsului. Dacă aceste operații nu
sunt posibile, Cumpărătorul are dreptul de a cere să beneficieze de o
reducere corespunzătoare a prețului sau de rezoluțiunea contractului
privind acel produs neconform. Cumpărătorul este obligat să anunțe lipsa
din colet a unei componente înainte de începerea montajului și să
păstreze etichetele și conținutul coletului în starea în care le-a primit în
vederea verificării și înlocuirii. Vânzătorul nu își asumă nicio răspundere
pentru execuția și consecințele serviciilor de manipulare, transport,
montaj și instalare executate de terți, atunci când produsul a fost
deteriorat sau nu au fost respectate instrucțiunile producătorului.
Vânzătorul nu își asumă nicio răspundere privind consecințele pe care
le-ar avea utilizarea sau întreținerea greșită a produselor, datorate
nerespectării instrucțiunilor producătorului. Nu se consideră a fi lipsă de
conformitate dacă în momentul încheierii facturii Cumpărătorul a
cunoscut sau nu putea, în mod rezonabil, să nu cunoască această lipsă de
conformitate. Cumpărătorul este de acord cu faptul că produsele
manufacturate și cele din materiale naturale precum pielea, lemnul masiv,
furnir, nu pot fi fabricate identic din punct de vedere al texturii, nuanțelor
de culoare pe diferite suprafețe și a particularităților aparente pe material.
Cumpărătorul este de acord cu faptul că produsele din lemn masiv pot
prezenta mici crăpături sau noduri în funcție de natura lemnului sau că
pot apărea în timp mici crăpături funcție de condițiile în care sunt păstrate
produsele - la temperaturi situate în afara intervalului 18-30 de grade
Celsius și umiditate ridicată. Acestea nu sunt considerate defecte de
calitate.
3. Vânzătorul acordă garanţie care începe de la data livrării produselor
astfel: mobilier și decorațiuni - 24 luni (pentru deficiențe calitative). Dacă
durata medie de utilizare a produselor este mai mică de 24 de luni,
garanția se reduce la durata de utilizare. Puteți vedea mai multe detalii
despre durata medie de utilizare a produselor în ghidul de întreținere și
utilizare. În această perioadă, dacă deficiențele nu sunt imputabile
Cumpărătorului, Vânzătorul își asumă responsabilitatea reparării sau
înlocuirii produsului pe cheltuiala sa. După efectuarea livrării
Cumpărătorul nu mai poate invoca deficiențe cantitative sau deficiențe pe
care, în mod rezonabil, nu putea să nu le vadă la momentul livrării
(ciobituri, zgârieturi, rosături, fire trase, componente îndoite, pete de
murdărie etc.). Spargerea produselor sau componentelor din sticlă sau
zgârierea produselor după recepție sunt riscuri asumate integral de
Cumpărător.
4. Orice reclamație va fi însoțită de factura de marfă și certificatul de
garanție. În termenul de garanție Cumpărătorul are dreptul de a cere
repararea gratuită, într-o perioadă rezonabilă sau înlocuirea produsului cu
deficiențe calitative, dacă aceste deficiențe nu sunt cauzate de
nerespectarea de către Cumpărător a instrucțiunilor de utilizare și
întreținere. În funcție de disponibilitatea producătorului și de locul unde a
fost fabricat produsul, Vânzătorul își va impune să repare sau să
înlocuiască produsul, pe durata garanției într-un termen maxim de 15 de
zile.
5. Produsul înlocuit beneficiază de aceeași garanție ca și un produs nou.
Defectele apărute în termenul de garanție ca urmare a unor vicii ascunse,
confirmate prin expertize tehnice de către un serviciu specializat se
repară gratuit. Informații suplimentare cu privire la durata de utilizare a
produselor puteți găsi în Ghidul de întreținere și utilizare.
6. Livrarea efectivă este confirmată prin semnătura de primire a
Cumpărătorului pe factura fiscală pentru comenzile expediate cu echipa
internă de livrare sau documentul de transport furnizat de curier.
7. Încărcarea inegală a dulapurilor cu obiecte sau mișcarea lor din loc
pot să deregleze ușile sau sertarele. În lipsa unei alte specificații, încărcarea
maximă pe polița este de 7 kg. Tasarea umpluturilor (burete, latex, altele)
și întinderea pielii sau stofei (la canapele și saltele) precum și mătuirea
sau, după caz, lustruirea produselor, toate acestea produse în timp, ca
urmare a uzurii într-o utilizare normală nu sunt considerate defecte. În
primele 3 luni de utilizare, spuma poliuretanică folosită la umplerea
pernelor la canapele și la saltele se va tasa ușor după care se va stabiliza
complet, de aceea este normală apariția unor cute ale tapițeriei. Buretele
se poate tasa în timpul transportului de aceea este necesară o modelare a
umpluturii din perne prin baterea ușoară a acestora.
8. În accepțiunea părților, orice notificare adresată de una dintre acestea
celeilalte, este valabil îndeplinită dacă va fi transmisă în scris la adresa
prevăzută în partea introductivă a facturii. Schimbarea adresei nu poate fi
opusă părților dacă ea nu a fost comunicată în scris. În cazul notificării pe
cale poștală, aceasta va fi transmisă prin scrisoare recomandată cu
confirmare de primire și se consideră primită de destinatar la data
menționată de oficiul poștal primitor pe această confirmare. Orice
eveniment imprevizibil și inevitabil, independent de voința părților, care
împiedică în parte sau în totalitate îndeplinirea obligațiilor contractuale,
va fi considerat că un caz de forță majoră. Partea care invocă forța majoră
și care o va aduce la cunoștință celeilalte părți contractante în cel mult 7
zile de la apariția cazului de forță majoră invocat, va fi exonerată de
obligațiile sale dar numai în măsura și exclusiv pentru perioadă pentru
care forța majoră se aplică. Orice eventuale neînțelegeri care apar între
părți cu privire la executarea sau interpretarea comenzii care nu vor putea
fi soluționate pe cale amiabilă, vor fi soluționate de instanțele
judecătorești de drept comun ale Municipiului Sibiu de la sediul social al
Vânzătorului sau Curtea de Arbitraj Comercial Internațional de pe lângă
Camera de Comerț și Industrie a României, conform cu legislația în
vigoare în România.
9. Pentru orice categorie de produse sunt strict interzise:
- dezambalarea folosind obiecte tăioase sau dure;
- tăierea sau zgârierea materialelor;
- frecarea de alte suprafețe sau cu substanțe (soluții de curățare) abrazive;
- folosirea sau păstrarea produselor în medii umede sau la temperaturi sub
0 grade Celsius precum și în medii cu variații de temperatură;
- așezarea produsului lângă surse de căldură (distanța de gardă este de
1m) în afară mobilierului de bucătărie proiectat în acest scop;
- folosirea produselor de curățare care conțin acizi, petrol, gaz, detergenți,
solvenți chimici sau alcool (orice soluție trebuie încercată întâi pe o suprafață mică, ascunsă);
- deshidratarea pielii (fără hidratare pielea se usucă și crapă);
- udarea produselor (curățați cu o cârpă ușor umezită într-o soluție de apă
cu săpun -50% apă, 50% săpun lichid pH neutru - apoi ștergeți imediat cu
o cârpă uscată);
- împingerea mobilierului (mobilierul demontabil trebuie demontat);
- roluirea, îndoirea sau curbarea saltelelor la transport și manipulare;
- folosirea mobilierului în alt scop decât cel pentru care a fost proiectat.